Tibet here we come!!! - Reisverslag uit Chengdu, China van arie & emmy - WaarBenJij.nu Tibet here we come!!! - Reisverslag uit Chengdu, China van arie & emmy - WaarBenJij.nu

Tibet here we come!!!

Door: arieemmy

Blijf op de hoogte en volg arie & emmy

12 April 2012 | China, Chengdu

Jaaa!!! We hebben zojuist te horen gekregen dat we naar Tibet mogen reizen!

Op 14-04 pakken we eerst de trein naar Xining in Noord China, 24 uur vanaf Chengdu. Na 1 nacht in Xining stappen we opnieuw in de trein voor de resterende 24 uur naar de hoofdstad van Tibet: Lhasa. En dat is niet zomaar een treinreis, maar de hoogste ter wereld! De hoogste pas waar de trein overheen gaat is boven de 5000(!) meter.

Op 17-04 komen we aan in Lhasa, waar we dan nog 5 volle dagen blijven. Daarna vertrekken we met jeep en chauffeur richting zuiden om in ca 1 week tijd naar Nepal te rijden. Onze route zal gaan langs meren, kloosters, steden en last but not least: Everest base camp!!! Op 28-04 of 29-04 verwachten we aan te komen in Nepal.

We hebben er zin in!!! Op naar het dak van de wereld!!! Aldus de Lonely planet (ze zeggen het soms zo mooi):

"It's a place that's likely to change the way you see the world and that will remain with you for years to come. And that's surely the definition of the very best kind of travel".

• 12 April 2012 - 09:23

Ollie:

jeeeeeeeuj!!! vet gaaf, ben helemaal niet jaloers :)
    Mijn collega die naast me zit heeft 40.000 km met de trein gereisd en de treinreis die jullie gaan maken is haar mooiste! dus dat beloofd wat!!
    viel spaass xxx

• 12 April 2012 - 09:38

Daisy:

Hee jongens, wat super vet te horen dat jullie dat ook mee kunnen pikken!! Moet zeker super mooi zijn! Ik ben reuze benieuwd naar de foto s en verhalen!
    Heel veel plezier!!

• 13 April 2012 - 08:20

Bert Van Lienen:

Beste Emmy en Arie,
    Ik volg jullie verhalen al een tijdje. Wat een bijzondere reis! En wat heel bijzonder dat jullie nu naar Tibet gaan. Fascinerend! Neem alle indrukken goed in je op.
    Veel goeds!
    Bert van Lienen

• 13 April 2012 - 13:24

Am + Ova:

Yes,yes,yes. Zullen jullie niet van het dak afvallen!
    Heel goede reis, liefs,
    Am + Ova

• 18 April 2012 - 07:27

Ilse Jansen:

Hoi beiden,
    Via Marleen is het me nu pas gelukt om jullie reisverslag op te pikken, maar het kippenvel bekruipt me van spanning als ik jullie geweldige plannen lees. Zorg dat je hier heel erg van geniet, want dit is echt een fantastische reis!
    Lieve groeten, Ilse